Aplicația în care dai startul companiei tale
Înființează un SRL online, dintr-o aplicație inteligentă și ușor de folosit. De oriunde ai fi, fără dosar cu șină, drumuri la instituții și bătăi de cap.
Start La Înființare Peste 8000 de clienți mulțumițiCe spun cei care folosesc StartCo
Simplu și Rapid
Ce primești la Înființare SRL
Configurare Firmă: îți setezi firma cum vrei tu direct din aplicație (asociați, activități, sedii, etc.)
Documente Complete: inclusiv contract de comodat sau închiriere pentru sediu; inclusiv rezervare de nume
OPȚIONAL găzduirea sediului social cu doar 600 lei/an. Locații în București (toate sectoarele) și în majoritatea județelor din țară.
Consultanță de la specialiștii StartCo pe tot parcursul înființării
Depunerea Dosarului: depunem dosarul la Registrul Comerțului pentru tine
Reprezentare: discutăm noi cu Registrul dacă apar probleme sau solicitări în plus
BONUS Ghidul StartCo “Ce fac după înființare”
Satisfacție Garantată cu Banii Înapoi: dacă ești nemulțumit de colaborarea cu noi, îți dăm banii înapoi
600 Lei
+128 Lei taxe Registru100% Online
Cum funcționează:
- 1. Intri în aplicația StartCo (nu ai nevoie de cont de utilizator)
- 2. Îți configurezi firma în 10 minute și încarci poze după câteva documente
- 3. Semnezi actele de înființare direct în aplicație
(nu ai nevoie de semnătură electronică) -
Când alegi să-ți începi firma cu StartCo ai numai de câștigat
Ce trebuie să știi despre înființarea unui SRL:
Ce e bine să știi înainte
Orice SRL trebuie să aibă un sediu social. Sediul social este adresa oficială a SRL-ului și poate fi stabilit:
· într-o locuință (proprie sau a altcuiva)
· într-un spațiu închiriat sau pentru care ți se acordă drept de folosință cu titlu gratuit
· la cabinetul unui avocat, cu care vei încheia un contract de asistență juridică pentru o perioadă de maxim 1 an
· Odată ce ai stabilit unde va fi sediul social, va fi necesar să închei un Contract de închiriere (dacă vei plăti o sumă de bani pentru a folosi spațiul) sau un Contract de Comodat (dacă vei putea folosi spațiul respectiv gratuit) între proprietarul spațiului și SRL-ul tău.
· Chiar dacă proprietarul spațiului ești tu, va fi necesar să închei un Contract de Comodat între tine și SRL. Acest document se generează direct din aplicația StartCo însă este bine să știi cum funcționează aceste lucruri de la început, astfel încât să iei cea mai bună decizie cu privire la locația în care vei stabili sediul social al SRL-ului.
· Dacă nu ai unde să stabilești sediul, te putem ajuta cu găzduirea sediului social în una din locațiile noastre cu doar 600 de lei/an. Găzduirea sediului presupune faptul că primești dreptul de a-ți stabili sediul în locația respectivă, fără să poți utiliza spațiul pentru desfășurarea activității.
Un SRL nou-înființat este neplătitor de TVA.
· Devii în mod obligatoriu plătitor de TVA atunci când cifra de afaceri depășește 300.000 RON/an. Poți opta să devii plătitor de TVA chiar dacă ai o cifră de afaceri mai mică, prin depunerea unei declarații la ANAF.
Pentru toate activitățile economice pe care vrei să le desfășori cu SRL-ul tău, trebuie să autorizezi la Registrul Comerțului codurile CAEN aferente.
· În funcție de locul unde se va desfășura activitatea, codurile CAEN pot fi autorizate la sediul social, la un punct de lucru sau la terți (dacă vei desfășura activitățile în alte locații, spre exemplu de la sediile clienților tăi, remote, de pe teren, etc.). Acest aspect îl vei discuta mai pe larg cu consultantul tău StartCo.
Orice SRL trebuie să aibă un capital social.
· Valoarea minimă a capitalului social este de 1 RON per asociat. Astfel, pentru un SRL cu un singur asociat capitalul social minim este de 1 RON, pentru un SRL cu doi asociați, capitalul minim este de 2 RON, și așa mai departe.
· Capitalul social nu se mai depune la bancă înainte de înființarea firmei ci după înființare, odată cu deschiderea unui cont curent bancar în numele firmei.
· Chiar dacă valoarea minimă a capitalului este de 1 RON, îți recomandăm să alegi o valoare de cel puțin 200 de RON. Astfel, firma va beneficia de mai multă credibilitate în relația cu partenerii săi.
· Capitalul social poate fi folosit în activitatea curentă a firmei. Mai multe informații despre cum poți folosi capitalul social găsești aici.
Actele de care ai nevoie pentru înființare
Pentru înființarea unui SRL ai nevoie doar de două acte:
1. Copie după actul de identitate
2. Document care atestă dreptul de proprietate asupra spațiului cu destinație sediu social. (de exemplu, titlu de proprietate/ certificat de moștenitor/ Extras de Carte Funciară, etc.)
Dacă optezi pentru găzduirea sediului social în una din locațiile noastre, atunci ai nevoie doar de copia actului de identitate.
Costurile de înființare SRL
1. Onorariul StartCo – 600 lei pentru intreaga procedura de înființare SRL
(documente complete, inclusiv declarațiile pe proprie răspundere, specimenul de semnătură și împuternicirea avocațială pentru depunerea dosarului, depunere cerere si suport pe tot parcursul procesului)
2. Taxele percepute de Registrul Comerțului – 128 lei pentru publicarea în Monitorul Oficial.
3. Găzduirea sediului social pentru 1 an de zile (dacă ai optat pentru această variantă) - 600 lei
Ce va trebui să faci după înființare
1. Să deschizi un cont bancar al firmei – toate firmele din România au obligația de a avea un cont curent la o bancă. Imediat ce intri în posesia actelor de înmatriculare de la Registrul Comerțului, trebuie să mergi cu ele la orice bancă dorești și să deschizi un cont pe numele firmei. Tot acum va trebui să depui în contul firmei suma reprezentând valoarea capitalului social declarat la înființare (din noiembrie 2020, valoarea minimă a capitalului social este de 1 leu).
2. Să îți găsești un contabil – contabilitatea unui SRL este destul de complexă, ai obligația depunerii la timp a declarațiilor fiscale, motiv pentru care va trebui să colaborezi cu un contabil care să țină evidența contabilă, să depună declarațiile la ANAF, și care să te îndrume atunci când ai nelămuriri.
3. Să îți iei Registrul Unic de Control de la ANAF (cost 30 de lei) – acest registru este necesar pentru ca un control să poată fi efectuat. Este bine să îl iei de la ANAF în 30 de zile după înființarea SRL-ului.
4. Să îți alegi un program de facturare – există mai multe soluții pe piață, iar dacă vei alege să ții contabilitatea online cu StartCo, primești acces gratuit la programul nostru de facturare. Un program de facturare te va ajuta să emiți facturi într-un mod simplu și rapid, fiind totodată sigur că sunt și corecte din punct de vedere legislativ.
5. Să obții un cod special (intracomunitar) de TVA – dacă știi sau preconizezi că vei lucra cu firme din UE sau că vei achiziționa servicii din UE. Poți obține codul de TVA intracomunitar prin intermediul contabilului tău.
StartCo
antreprenori
Suntem aici pentru tine!
Ai întrebări sau vrei să ceri sfatul unui specialist? Îți oferim consultanță și suport telefonic, pe email și prin chat oricând ai nevoie de ajutor.
Apelează-ne la 0371 700 410, scrie-ne la adresa contact@startco.ro sau completează formularul de contact și te sunăm noi.
Satisfacția clienților noștri este cea mai importantă.
Dacă ești nemulțumit de colaborarea cu noi, poți renunța, fără nicio consecință și îți dăm banii înapoi.